گزارش تخصصی

گزارش تخصصی برای معلمان و دبیران مدارس

گزارش تخصصی

گزارش تخصصی برای معلمان و دبیران مدارس

گزارش تخصصی املا پایه ششم چگونگی برطرف نمودن مشکلات املایی، بدخطی از طریق تشویق در ماده درسی املا پایه ششم

گزارش تخصصی املا  پایه ششم و چگونگی برطرف نمودن بدخطی در نوشتن املا در مهدی دانش آموز پایه ششم از طریق تشویق در قالب ۲۹ صفحه ورد

 

 

 

در این فایل گزارش تخصصی املا  پایه ششم تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معلم ششم ابتدایی قرار می دهیم.

پیشنمایش

بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:

 

اینجانب …… آموزگار پایه ششم مدت …. سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم. و هم اکنون نیز در آموزشگاه ………….   مشغول تدریس هستم. دانش آموزان مدرسه و همچنین کلاس من از لحاظ فرهنگی و اقتصادی و همچنین سطح سواد والدین در یم سطح هستند. خوب نوشتن و صحیح نوشتن یک توانایی ایست که ما به عنوان معلمان   شکوفا کردن این توانایی ها را عهده دار هستیم.در ماه مهر وقتی درس را تدریس می کردم و با دانش آموزان در کلاس املا کار می کردم تمام سعی من بر این بود تا دانش آموزانم مشکلی در نوشتن نداشته باشند. زیرا هر معلّمی آرزو دارد که دانش آموزانش درس های او را بهتر و آسان تر یاد بگیرند و گفته هایش در اعماق وجود دانش آموزان نفوذ کند.در بین این   دانش آموز ان مهدی در نوشتن املاهم سطح با دانش آموزان دیگر نبود با تشویق وراهنمایی به درس های کلاس توجّه می کرد . او در املا تمرکز نداشت و بد خط می نوشت .برای انجام فعالیت های نوشتنی از خود علاقه ای نشان نمی داد و زود خسته می شد.   با استفاده از روش های مختلف تشویق مدت کوتاهی سر جای خود می نشست. بنابراین باخود اندیشیدم چگونه می توانم با تشویق مهدی را به درس املاء علاقه مند ساخته و مشکلات وی را برطرف نمایم؟

از آنجایی که دیکته یکی از مهمترین مواد درسی دانش آموزان محسوب می شود. که آن نیز به علت مهم بودن مهارت های نوشتاری است، شاید بتوان دلیل این امر را در عینی بودن مهارتهای نوشتاری دانست که امکان تحلیل مشکلات کودک را فراهم می سازد. با توجه به اهمیت موضوع سعی کردم دقت و تعمق بیشتری در درس املاء دانش آموزان داشته باشم. بنابراین مشکل این دانش آموز فکرم را خیلی مشغول کرده است. از آنجایی که وظیفه شغلیم ایجاب می کرد سعی کردم برای حل این مشکل راه حلهایی پیدا کنم تا شاید بتوان با به کار گرفتن این شیوه ها به کودکانی که به علت ضعف در دیکته به آنها برچسب کم ذهنی ، تنبلی ، حواس پرتی ، عقب مانده زده می شود کمک کرداینجانب …… آموزگار پایه ششم مدت …. سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم. و هم اکنون نیز در آموزشگاه ………….   مشغول تدریس هستم. دانش آموزان مدرسه و همچنین کلاس من از لحاظ فرهنگی و اقتصادی و همچنین سطح سواد والدین در یم سطح هستند. خوب نوشتن و صحیح نوشتن یک توانایی ایست که ما به عنوان معلمان   شکوفا کردن این توانایی ها را عهده دار هستیم.در ماه مهر وقتی درس را تدریس می کردم و با دانش آموزان در کلاس املا کار می کردم تمام سعی من بر این بود تا دانش آموزانم مشکلی در نوشتن نداشته باشند. زیرا هر معلّمی آرزو دارد که دانش آموزانش درس های او را بهتر و آسان تر یاد بگیرند و گفته هایش در اعماق وجود دانش آموزان نفوذ کند.در بین این   دانش آموز ان مهدی در نوشتن املاهم سطح با دانش آموزان دیگر نبود با تشویق وراهنمایی به درس های کلاس توجّه می کرد . او در املا تمرکز نداشت و بد خط می نوشت .برای انجام فعالیت های نوشتنی از خود علاقه ای نشان نمی داد و زود خسته می شد.   با استفاده از روش های مختلف تشویق مدت کوتاهی سر جای خود می نشست. بنابراین باخود اندیشیدم چگونه می توانم با تشویق مهدی را به درس املاء علاقه مند ساخته و مشکلات وی را برطرف نمایم؟

از آنجایی که دیکته یکی از مهمترین مواد درسی دانش آموزان محسوب می شود. که آن نیز به علت مهم بودن مهارت های نوشتاری است، شاید بتوان دلیل این امر را در عینی بودن مهارتهای نوشتاری دانست که امکان تحلیل مشکلات کودک را فراهم می سازد. با توجه به اهمیت موضوع سعی کردم دقت و تعمق بیشتری در درس املاء دانش آموزان داشته باشم. بنابراین مشکل این دانش آموز فکرم را خیلی مشغول کرده است. از آنجایی که وظیفه شغلیم ایجاب می کرد سعی کردم برای حل این مشکل راه حلهایی پیدا کنم تا شاید بتوان با به کار گرفتن این شیوه ها به کودکانی که به علت ضعف در دیکته به آنها برچسب کم ذهنی ، تنبلی ، حواس پرتی ، عقب مانده زده می شود کمک کرد.

 

تیترهایی که در این گزارش تخصصی املا  پایه ششم وجود دارد شامل موارد زیر است:

 

·         چکیده

·         کلیدواژه

·         مقدمه

·         بیان مسأله

·         پیشینه تحقیق درباره املا

·         الف) مبانی نظری

·         تعریف تبیین واژه‌های کلیدی درباره املا

·         ب) پیشینه‌ی عملی

·         اهمیت وضرورت حل مشکل املا

·         گردآوری اطلاعات

·         اقدامات راه حل‌های پیشنهادی

·         یافتن راه حل مناسب

·         اجرای راه حل‌های انتخاب شده

·         ارزیابی نتایج بدست آمده

·         بررسی میزان موفقیت

·         نتیجه‌گیری

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.