در این فایل گزارش تخصصی خط نوشتاری تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معلم سوم ابتدایی قرار می دهیم.
بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:
خط خوب یکی از مهارتهایی است که باید از سن کم به دانشآموزان آموخته شود درغیر این صورت بخشی از فرایند یاددهی و یادگیری دچار نقص خواهد شد. آموزش خط باید از خردسالی شروع شود زیرا پایدارتر خواهد بود. از این رو درک صحیح مکانیسمها و عواملی که میتوانند باعث مشکلات دستخط شوند ضروری به نظر میرسد. اینجانب ………………آموزگار پایه سوم آموزشگاه…………………. مدت………. سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت می باشم. در اوایل سالتحصیلی متوجه شدم که یکی از دانش آموزان نسبت به دیگر دانش آموزان دارای خطی نا زیبا و نا متناسب می باشد.با بررسی و نظارت بیشتر و تکالیف انجام شده در کلاس و اظهارات والدین وی به فکر پژوهش برای رفع مشکل نا رسا نویسی و بد خطی وی برآمدم.
در نوشته های این دانش آموز اندازه ی حروف در یک کلمه با هم تناسب ندارند .( حروف دندانه دار ، ریز و حروف قبلی و بعدی را درشت می نویسد ) دو جزء کلمات ترکیبی را خیلی با فاصله می نویسد ، به طوری که دو کلمه ی جدا از هم تصور می شود. حروف گودی دار ( مقعر ) مانند ” ی ” ، ” ل ” و ” ن ” را به صورت شکسته و گوشه دار می نویسد.
اتصالات حروف را در کلمات به صورت اصولی انجام نمی دهد و در نوشته هایش خط زمینه را رعایتنمی کند. گاهی که اشتباه می نویسد دوباره بدون پاک کردن ، روی همان کلمه ی اشتباه شروع به تصحیح می نماید . بنابراین نوشته ها ی وی نا مفهوم و کثیف به نظر می رسد. به خاطر همین بد خطی و عدم استفاده از مداد پاک کن در اکثر مواقع ، دفاتر و کتابهایش اغلب کثیف و نا مرتب است.
البته گاهی با تشویق های من و مادرش حوصله به خرج می دهد و خوب می نویسد. و این روزنه ای برای شروع به اصلاح وضع موجود برای من می باشد.
راستی چه عواملی موجب ایجاد این مشکل شده است؟
آیا ضعف از اندامهای نوشتاری اوست ؟
آیا ما می توانیم این مشکل را رفع کنیم ؟
تیترهایی که در این گزارش تخصصی خط نوشتاری وجود دارد شامل موارد زیر است: