گزارش تخصصی

گزارش تخصصی برای معلمان و دبیران مدارس

گزارش تخصصی

گزارش تخصصی برای معلمان و دبیران مدارس

گزارش تخصصی حس رقابت چگونگی تبدیل حس حسادت در بین دانش آموزان کلاس دوم به حس رقابت.

گزارش تخصصی حس رقابت و تبدیل حس حسادت به حس رقابت در بین دانش آموزان کلاس دوم در قالب ۳۷ صفحه ورد و قابل ویرایش

در این فایل گزارش تخصصی حس حسادت تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معلم اول ابتدایی قرار می دهیم.

پیشنمایش

بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:

حسادت در حد ضعیف ،یکی از احساسات بشری است که در دیگر موجودات وجود ندارد، حال آنکه عواطف ستوده شده ای همچون غیرت ،فرزنددوستی و…در انسان و حیوان مشترک است . چنانچه به ماده هر حیوانی تعرض شود ،نر از آن دفاع خواهد کرد و چنانچه جوجه کلاغی در خطر باشد ،کلاغ مادر به حمایت برخواهد خواست .اما حسادت به اندازه و مثبت که موجب صرف کمال دقت و تمام همت می شود ،غریزه ای است که تنها محرک آدمی است .و حد ضعیف و اولیه ی آن در همه افراد وجود دارد. چراکه خداوند، خود،انسان را با انرژی حسادت آفرید و او را بواسطه همین نیرو ، در وادی کودکی به سمت رشد هدایت فرمود .لذا بیشترین محرک کودکان،برای و رشد و فعالیتهای اجتماعی ،حسادت است. اما پس از رشد و بلوغ عقلی ،آرمان الهی این است که بشر تنها به خاطر رضای خداوند و نه از روی غریزه،کاری را انجام دهد.

غبطه – که از آن می توان به رقابت مثبت یاد کرد – ،شکل خوب حسادت است که در برخورد حسادت با روح فرد سالم به وجود می آید. لذا غبطه و “حسادت بیمار آلود” ،هر دو از شکل کلی حسادت تغذیه می شوند، اما ضد هم هستند

وقتی توجه فردی ، ناگهان به نعمتهای شخص دیگری جلب می شود،حسادت کلید می خورد،و حسی ایجاد می شود که هر چند برای مدت کوتاهی، تعادل روحی فرد را بهم می زند. بنابراین حرکت، برای رسیدن به تعادل مجدد آغاز می شود.اکنون اگر این شخص دارای عزت و اعتماد به نفس باشد ،مسیری را برای حرکت بر می گزیند که هماهنگ با بلندای درونش بوده و منجر به رشد او خواهد شد.بدون اینکه آرزوی بدی برای دیگران داشته باشد. اما اگر، شخص حقیر و فرومایه ای باشد ،به راهی می رود که بیش از پیش، بر حقارتش خواهد افزود و نهایتا او را مبتلا به بیماری روانی حسادت در معنای خاص آن خواهد نمود آنگاه بستری برای وساوس شیطانی بوجود می آید.

 

تیترهایی که در این گزارش تخصصی حس حسادت وجود دارد شامل موارد زیر است:

 

·         چکیده

·         کلیدواژه

·         مقدمه

·         بیان مسأله

·         پیشینه تحقیق درباره رقابت

·         الف) مبانی نظری

·         تعریف تبیین واژه‌های کلیدی درباره رقابت

·         ب) پیشینه‌ی عملی

·         اهمیت وضرورت حل مشکل رقابت

·         گردآوری اطلاعات

·         اقدامات راه حل‌های پیشنهادی

·         یافتن راه حل مناسب

·         اجرای راه حل‌های انتخاب شده

·         ارزیابی نتایج بدست آمده

·         بررسی میزان موفقیت

·         نتیجه‌گیری

 ادامه مطلب

گزارش تخصصی در مورد حجاب اسلامی چگونگی آشنا کردن دانش آموزان با حجاب اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر.

گزارش تخصصی در مورد حجاب اسلامی و تشویق دانش آموزان به امر به معروف و نهی از منکر در قالب ۲۷ صفحه ورد و قابل ویرایش

در این فایل گزارش تخصصی در مورد حجاب اسلامی تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معلم اول ابتدایی قرار می دهیم.

پیشنمایش

بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:

شهید مطهری در کتاب مسألۀ حجاب، معنای لغوی و اصطلاح حجاب را این چنین تعریف می کند: معنای لغوی «حجاب» که در عصر ما این کلمه به پوشش زن معروف شده، هم به معنای پوشیدن و هم پرده و حجاب است که بیشتر، استعمالش به معنای پرده است. این کلمه از آن جهت مفهوم پوشش می‌دهد که پرده، وسیله پوشش است و شاید بتوان گفت که به حسب لغت، هر پوششی حجاب نیست. آن پوششی «حجاب» نامیده می‌شود که از طریق نصب پرده صورت گیرد».

معنای اصطلاحی حجاب: استعمال کلمه «حجاب» در مورد پوشش زن یک اصطلاح نسبتاً جدید است. در قدیم و مخصوصاً در اصطلاح فقها، کلمۀ «ستر» که به معنای پوشش است به کار رفته است. . . بهتر این بوده که کلمه عوض نمی‌شد و ما همیشه همان کلمه پوشش را به کار می‌بردیم: زیرا چنانچه گفتم معنای شایع لغت «حجاب»، پرده است و اگر در مورد پوشش به کار برده می‌شود به اعتبار پشت پرده واقع شدن زن است و همین امر موجب شد که عده زیادی گمان کنند که اسلام خواسته است زن همیشه پشت پرده و در خانه محبوس باشد و بیرون نرود. (ر. ک: مجموعه آثار، ج۱۹، ص ۴۳ـ۴۲٫ )

مفهوم عفاف: عفاف نیز واژه عربی است که با فرهنگ اسلامی و دینی وارد زبان فارسی شده است. عفاف را به معنای خود نگهداری و بازداشتن نفس انسانی از محرمات و خواهش‌های شهوانی، دانسته‌اند و راغب در مفردات می‌گوید:

عفت حالت نفسانی است که مانع تسلط شهوت بر انسان می‌گردد و انسان عفیف کسی است که به تمرین و تلاش مستمر و پیروزی بر شهوت به این حالت دست یافته باشد.

عفت به معنای مناعت است و در شرح آن گفته‌اند: حالت نفسانی است که انسان را از غلبۀ شهوت باز می دارد، پس باید عفیف به معنای خود نگهداری و مناعت باشد

 

تیترهایی که در این گزارش تخصصی در مورد حجاب اسلامی وجود دارد شامل موارد زیر است:

 

·         چکیده

·         کلیدواژه

·         مقدمه

·         بیان مسأله

·         پیشینه تحقیق درباره حجاب اسلامی

·         الف) مبانی نظری

·         تعریف تبیین واژه‌های کلیدی درباره حجاب اسلامی

·         ب) پیشینه‌ی عملی

·         اهمیت وضرورت حل مشکل حجاب اسلامی

·         گردآوری اطلاعات

·         اقدامات راه حل‌های پیشنهادی

·         یافتن راه حل مناسب

·         اجرای راه حل‌های انتخاب شده

·         ارزیابی نتایج بدست آمده

·         بررسی میزان موفقیت

·         نتیجه‌گیری

 ادامه مطلب

دانلود گزارش تخصصی چهارم ابتدایی چگونگی علاقمند کردن دانش آموزان به درس قرآن و هدیه های آسمانی از طریق تلفیق با درس هنر.

دانلود گزارش تخصصی چهارم ابتدایی چگونگی علاقمند کردن دانش آموزان کلاس چهارم به درس قرآن از طریق تلفیق با درس هنر در قالب ۲۸ صفحه ورد

در این فایل دانلود گزارش تخصصی چهارم ابتدایی تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معلم اول ابتدایی قرار می دهیم.

پیشنمایش

بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:

اینجانب …. .کلاس چهارم آموزشگاه در اوایل سال تحصیلی ضمن مشاهده نامحسوس رفتار و فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان کلاس و هم‌چنین نظر سنجی کتبی و انجام مصاحبه با آنان و حتی اولیای مربوطه و تبادل نظر با معلم سال گذشته شاگردان کلاس ، متوجه عدم علاقه مندی بیش تر آنان به درس قرآن گردیدم

۱٫بیش تر دانش‌آموزان در ساعات قرآن ، یا با هم صحبت می کردند و یا بی مورد برای بیرون رفتن از کلاس اجازه می گرفتند.

۲٫آیه های قرآن را در هنگام استفاده از نوار به صورت منظم ، هم خوانی نمی کردند.

۳٫برخی از دانش‌آموزان در ساعات قرآنی ، غیبت های بی مورد ویا غیر موجه داشتند.

۴٫تمایل چندانی به گوش دادن عبارت ها ، پیام ها و مفاهیم ساده قرآنی از خود نشان نمی دادند.

۵٫به خواندن و حفظ سوره های کوتاه قرآن علاقه ای نشان نمی دادند.

۶٫با انجام وضو و هم چنین اصول و آداب احترام به قرآن نا آشنا بودند.

۷٫با عناوین کتاب های داستان قرآنی نا آشنا بودند.

۸٫در تمیز نگه داشتن کتاب قرآن چندان کوشا نبودند.

۹٫کاملاً با گنجینه ی احادیث و پیام های قرآنی ناآشنا بودند.

  1. در اجرای نمایش ، به ویژه نمایش های قرآنی، مهارت کافی را نداشتند.
  2. برخی از اولیای دانش‌آموزان ، از عدم علاقه مندی فرزندشان به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن ، اظهار نارضایتی می کردند.

تیترهایی که در این دانلود گزارش تخصصی چهارم ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

 

·         چکیده

·         کلیدواژه

·         مقدمه

·         بیان مسأله

·         پیشینه تحقیق درباره درس قرآن

·         الف) مبانی نظری

·         تعریف تبیین واژه‌های کلیدی درباره درس قرآن

·         ب) پیشینه‌ی عملی

·         اهمیت وضرورت حل مشکل درس قرآن

·         گردآوری اطلاعات

·         اقدامات راه حل‌های پیشنهادی

·         یافتن راه حل مناسب

·         اجرای راه حل‌های انتخاب شده

·         ارزیابی نتایج بدست آمده

·         بررسی میزان موفقیت

·         نتیجه‌گیری

ادامه مطلب

گزارش تخصصی نماز چگونگی آشنا کردن دانش آموزان با نماز.

گزارش تخصصی نماز چگونگی علاقمند کردن دانش آموزان به نماز برای معلم ابتدایی در قالب ۲۷ صفحه ورد و قابل ویرایش

در این فایل گزارش تخصصی نماز تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معلم ابتدایی قرار می دهیم.

پیشنمایش

بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:

این جانب ….. ………. …….. مدت ………. سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم.بنده در رشته …………. دارای ………. هستم و در پایه ……….. مقطع ………. آموزشگاه ………. با دانش آموزان سر و کار دارم. در آموزشگاه فوق بعضی این دانش آموزان با انگیزه زیادی در نماز جماعت مدرسه شرکت نمی کنند ، برخی از آن ها در زمان برگزاری نماز در کلاس می مانند یا در گوشه ای ازحیاط مدرسه به بازی مشغول می شوند ، برخی دیگر بدون وضو درنماز حاضر می شوند ، بیشتر آن ها درحین برگزاری نماز جماعت با یکدیگر صحبت می کنند ، عده ای از آن ها مهر یکدیگر را به کناری می اندازند ، برخی با یکدیگر شوخی کرده وبا صدای بلند می خندند ، حتی دربعضی موارد باهم شوخی یا دعوا نیز می کردند با توجه به این که قبل ازشروع نماز دقایقی را جهت آموزش نماز و مقررات مربوطه اختصاص می دادم وهمچنین در خصوص فضایل نماز صحبت می کردم بازهم بیشتر دانش آموزان نسبت به نماز بی توجه بوده و با بی میلی درنماز شرکت کرده ونظم نماز را برهم می زدند ؛ از این رو تصمیم گرفتم به طور علمی به رفع این مشکل بپردازم .

امام علی (ع): نماز رحمت الهی؛ « اگر نماز گزار بداند که چقدر از رحمت(خداوند تعالی ) او را گرفته است، سرش را از سجده برندارد . » انسان حریص و کم طاقت آفریده شده است؛ هنگامی که بدی به او رسد، بی‌تابی کند و هنگامی که خوبی به او رسد، مانع دیگران می‌شود مگر نمازگزاران، آنها که نمازها را مرتباً به جای می آورند.

باتوجه به اهمیت نماز اگر من به این مسأله به طور علمی بپردازم باعث می شود که علاقه ی دانش آموزان به نماز بیشتر شود ، با میل ورغبت و انگیزه ی الهی در نماز جماعت مدرسه شرکت کنند و نظم وآداب نماز را در حین اجرای نماز رعایت کنند حتی باعث می شود دانش آموزان درآینده افرادی نماز خوان بارآیند و تأثیر مثبتی روی اطرافیان خود نیز داشته باشند. ولی اگر به این مسأله به طور علمی نپردازم و علاقه وانگیزه ی بچه ها را نسبت به نماز به خصوص نماز جماعت مدرسه افزایش ندهم ممکن است علاقه وانگیزه ای در دانش آموزان نسبت به نماز ایجاد نشود و بی نظمی در نماز جماعت مدرسه بیشتر شده و از تعداد شرکت کنندگان درنماز کاسته شود . همچنین امکان دارد درآینده نیز نسبت به نماز کم اهمیت بوده وآن را سبک شمارند که آثارمخربی درزندگی فردی و اجتماعی آنان خواهد گذاشت .

 

تیترهایی که در این گزارش تخصصی نماز وجود دارد شامل موارد زیر است:

 

·         چکیده

·         کلیدواژه

·         مقدمه

·         بیان مسأله

·         پیشینه تحقیق درباره نماز

·         الف) مبانی نظری

·         تعریف تبیین واژه‌های کلیدی  درباره نماز

·         ب) پیشینه‌ی عملی

·         اهمیت وضرورت حل مشکل یادگیری نماز

·         گردآوری اطلاعات

·         اقدامات راه حل‌های پیشنهادی

·         یافتن راه حل مناسب

·         اجرای راه حل‌های انتخاب شده

·         ارزیابی نتایج بدست آمده

·         بررسی میزان موفقیت

·         نتیجه‌گیری

ادامه مطلب

دانلود گزارش تخصصی پایه پنجم چگونگی اجرای طرح کیف در مدرسه در پایه پنجم.

دانلود گزارش تخصصی پایه پنجم چگونگی اجرای طرح کیف در مدرسه در پایه پنجم برای معلم ابتدایی در قالب ۲۵ صفحه ورد

در این فایل دانلود گزارش تخصصی پایه پنجم تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معلم پنجم ابتدایی قرار می دهیم.

پیشنمایش

بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:

اینجانب …… ………… آموزشگاه ………..شهرستان ……. هستم. بنده مدت …….. سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم. در کلاس من ………… نفر دانش آموز وجود دارد که از لحاظ سطح علمی و فرهنگی در سطح بالایی قرار دارند. و امکانات خوبی در دسترس ایشان است. در سال تحصیلی اخیر در ابتدای سال تحصیلی پی بردم که دانش آموزان کلاس رغبت و نشاط کافی برای انجام تکالیف منزل ندارند. این مسئله فکر مرا به خود مشغول نمود تا حدی که در جهت مشخص شدن این مسئله از طریق مشاهد ، مصاحبه ، آزمون و مطالعه اقدام نمودم که اولیای دانش آموزان اذعان به بی انگیزگی فرزندانشان در منزل داشتند و همچنین دیگر معلمان و دیگر عوامل اجرایی از بی رغبتی و بی حوصلگی دانش آموزان شکایت داشتند. در مطالعاتی که در این زمینه داشتم دریافتم که اگر کلاسی پویا ، شاداب و با نشاط می خواهم باید دانش آموزان از حالت منفعل به فعال درآیند و از حالت معلم محور به دانش آموز محوری حرکت نمایم. و در رابطه با تکالیف سنگین دانش آموزان چاره ای بیندیشم که دانش آموزان بتوانند بخشی یا همه تکالیف و فعالیت های خود را زیر نظر من انجام دهند.

تیترهایی که در این دانلود گزارش تخصصی پایه پنجم وجود دارد شامل موارد زیر است:

 

·         چکیده

·         کلیدواژه

·         مقدمه

·         بیان مسأله

·         پیشینه تحقیق درباره کیف در مدرسه

·         الف) مبانی نظری

·         تعریف تبیین واژه‌های کلیدی درباره کیف در مدرسه

·         ب) پیشینه‌ی عملی

·         اهمیت وضرورت حل مشکل کیف در مدرسه

·         گردآوری اطلاعات

·         اقدامات راه حل‌های پیشنهادی

·         یافتن راه حل مناسب

·         اجرای راه حل‌های انتخاب شده

·         ارزیابی نتایج بدست آمده

·         بررسی میزان موفقیت

·         نتیجه‌گیری

 ادامه مطلب